Po pierwsze Złam wszelkie zasady
Opis
Książka podbiła wszystkie listy bestsellerów w Stanach Zjednoczonych od Financial Times po Amazon.com.
Oparta na obszernym materiale empirycznym, jaki zebrali autorzy prowadząc badania w organizacji Gallupa, pokazuje, że istnieje
coś, co łączy wszystkich odnoszących sukces menedżerów - jest tym
elastyczność w podchodzeniu do sytuacji i ludzi, przekraczanie i
łamanie utartych zasad. Książka proponuje model zarządzania,
który pozwoli na wprowadzenie decydujących o sukcesie zmian,
zwiększenie kreatywności pracowników i zadowolenia klientów oraz
osiągnięcie lepszych zysków.
Najlepsi menedżerowie tego świata nie
pomagają swoim pracownikom w przezwyciężaniu słabości – wykrywają ich
mocne strony i inwestują w nie. Nie każą im się dopasowywać, lecz
wykorzystują ich naturalne predyspozycje i rozwijają je. Wiedzą, że
talenty są ważniejsze niż umiejętności – te zawsze można nabyć. Ta
niesamowita książka tłumaczy, w jaki sposób niezwykli menedżerowie
naszych czasów, łamiąc wszelkie zasady pospolitych mądrości i przekonań,
nie tylko budują zaangażowanie w swoich zespołach czy organizacjach,
ale przede wszystkim dodają ludziom skrzydeł. Każdy lider, który
wierzy, że efektywność jest wynikiem życia w spełnieniu, powinien
przeczytać i zastosować rady zawarte w tej fenomenalnej książce, która
jest efektem wieloletnich prac badawczych Instytutu Gallupa.
- Taisja Laudy, prezes TLnC Global (GALLUP Certified Coaching/Consulting)
Spośród setek książek o poprawie funkcjonowania organizacji ta jedna jest oparta na obszernym materiale empirycznym
i koncentruje się na szczególnych działaniach, które powinni podjąć
menedżerowie, aby już dziś ulepszyć swoją organizację. W świecie, w
którym zarządzanie ludźmi pozwala wykorzystać występujące wśród nich
zróżnicowanie, książka Po pierwsze: Złam wszelkie zasady to lektura obowiązkowa.
- Jeffrey Pfeffer, profesor w Szkole Biznesu przy Uniwersytecie Stanforda
Ta książka to wyzwanie dla powszechnych przekonań o wielkim zarządzaniu, wyzwanie poparte faktami i argumentami
nie do odparcia.
- Bradbury H. Anderson, prezes i dyrektor operacyjny, Best Buy
To jest to! Opierając się na
przekonujących wnioskach i poważnych wynikach badań Gallupa, Buckingham i
Coffman stworzyli mocne fundamenty skutecznego zarządzania. Po raz
pierwszy opisano w jasny sposób drogę do pozyskania zaangażowanych
pracowników i stworzenia świetnie prosperujących zespołów roboczych. To
zmieniło moje podejście do zarządzania menedżerami. Po pierwsze Złam wszelkie zasady to ważne narzędzie dla każdego kierownika na linii frontu, dla każdego menedżera średniego szczebla i dla każdego lidera.
- Michael W. Morrison, dziekan na Uniwersytecie Toyota
Racjonalne, oparte na doświadczeniu
podejście, z jakiego od lat słynął Gallup, uczyniło jeszcze bardziej
mierzalnymi niemierzalne aktywa i poprawiło naszą zdolność do
zarządzania nimi. Książka Po pierwsze: Złam wszelkie zasady pokazuje jak to zrobić.
- David Norton, prezes The Balanced Scorecard Collaborative Inc.
Jak określili to sami autorzy,
znaczna część wartości firmy znajduje się pomiędzy uszami jej
pracowników. Kluczem do sukcesu jest pomnażanie tej wartości przez
słuchanie i rozumienie tego, co znajduje się w ich sercach. Panowie
Buckingham i Coffman znaleźli prosty sposób pomiaru i tworzenia tego
niezwykle istotnego związku. U nas, w Carlson Companies, ich
umiejętności pomagają nam stać się firmą naprawdę dbałą o swoich
pracowników, firmą, która
w przyszłości odniesie na rynku wielki sukces.
- Marylin Carlson, prezes i dyrektor generalny, Carlson Companies
MARCUS BUCKINGHAM jest liderem realizowanego przez Insytut
Gallupa przez dwadzieścia lat projektu mającego na celu
zidentyfikowanie najważniejszych cech wielkich menedżerów i wspaniałych
miejsc pracy. Jest też starszym wykładowcą
w Gallup's Leadership Institute (Instytucie Przywództwa przy Instytucie Gallupa).
CURT COFFMAN jest światowym liderem praktycznych rozwiązań oferowanych przez The Gallup Organization Workplace Management Practice (Instytut Zarządzania Miejscem Pracy przy Instytucie Gallupa). Jest stałym konsultantem do spraw tworzenia wydajnych miejsc pracy nastawionych na klienta.