Strategia błękitnego oceanu. Wydanie rozszerzone
Opis
WYDANIE ROZSZERZONE z nową przedmową, nowymi rozdziałami i aktualizacją przykładów
Strategia błękitnego oceanu podważa dogmaty o tym, co trzeba robić, by wygrywać na rynku. Pokazuje, że jedynym sposobem pokonania konkurencji jest… zaprzestanie prób jej pokonania.
Tak zrobił Cirque du Soleil, który osiągnął sukces, bo nie konkurował z innymi cyrkami. Zamiast tego stworzył zupełnie nową jakość – niepowtarzalne, bajecznie kolorowe, poetyckie przedstawienia, łączące magię teatru i cyrku, dla dorosłej, wymagającej publiczności. I w 20 lat osiągnął taki poziom przychodów, na jaki globalny lider branży cyrkowej potrzebował ponad 100 lat!
Takie możliwości dają rynkowe błękitne oceany, które są przeciwieństwem czerwonych, krwawych oceanów wyniszczającej konkurencji, oferując niewykorzystaną przestrzeń rynkową oraz szansę na zyskowny wzrost.
Książka Strategia błękitnego oceanu, poszerzona o nowe rozdziały, zawierająca opisy ponad 150 posunięć strategicznych w 30 branżach na przestrzeni ponad 100 lat, wykazuje, że trwały sukces nie bierze się z walk z konkurencją, ale właśnie ze stworzenia własnego błękitnego oceanu.
Ze Strategii błękitnego oceanu dowiemy się, co robić, by konkurencja stała się nieistotna. Dzięki niej poznamy też reguły
i narzędzia do wykorzystania w tworzeniu i zajmowaniu własnych błękitnych oceanów.
Wydanie rozszerzone zawiera m.in.:
• nową przedmowę – Pomocy! Mój ocean czerwienieje;
• aktualizacje analiz przypadków;
• dwa nowe rozdziały – Wyrównanie oferty i Odnawianie błękitnych oceanów – oraz rozszerzony trzeci – Unikaj pułapek czerwonego oceanu, odpowiadający na pytania najbardziej nurtujące czytelników w ciągu ostatnich 10 lat.
Ta bestsellerowa książka to punkt zwrotny, zmieniający tradycyjne myślenie o strategii. Śmiało wyznacza nową drogę do wygrania przyszłości. Obierz ją za swojego przewodnika, a konkurencja stanie się nieistotna.
Po publikacji pierwszego wydania „Strategii błękitnego oceanu”
zwracaliśmy się do organizacji, które zastosowały nasze pomysły, i z
wieloma z nich bezpośrednio współpracowaliśmy. Bardzo dużo się
nauczyliśmy, obserwując, jaką podróż odbyli ci ludzie dzięki tym ideom.
Najbardziej palące pytania, jakie mieli w związku z wprowadzaniem swoich
strategii, brzmiały:
W jaki sposób ułożyć wszystkie działania zgodnie z naszą strategią
błękitnego oceanu? Co robić, gdy nasz błękitny ocean czerwienieje? Jak
unikać silnego ciążenia ku „myśleniu w kategoriach czerwonego oceanu”,
które pojawia się nawet wtedy, gdy podążamy ku niebieskiemu (zjawisko to
nazywamy „pułapkami czerwonego oceanu”)? To właśnie te pytania
zachęciły nas do opracowania rozszerzonego wydania tej książki.
(…) Dzisiaj zarówno wyzwania, jak i szanse, z jakimi się spotykamy, są naprawdę wielkie. Przedstawiając metodologie
i narzędzia, które mogą zastosować organizacje poszukujące błękitnych
oceanów, mamy nadzieję, że nasze idee pomogą ci stawić czoła tym
wyzwaniom i stworzyć szanse, dzięki którym wszyscy skorzystamy.
Strategia nie jest przecież tylko dla biznesu. Jest dla każdego – dla
artystów, dla organizacji charytatywnych, dla sektora publicznego, a
nawet dla całych krajów. Zapraszamy cię do towarzyszenia nam w tej
podróży. Jedno jest jasne: świat potrzebuje błękitnych oceanów.
[ze wstępu]
W. CHAN KIM – teoretyk biznesu, profesor strategii i zarządzania w INSEAD, jednej z największych prywatnych szkół zarządzania i biznesu na świecie, oraz jeden z dyrektorów Instytutu Strategii Błękitnego Oceanu w INSEAD we Francji.
RENÉE MAUBORGNE – teoretyk biznesu, profesor strategii w INSEAD i jeden z dyrektorów Instytutu Strategii Błękitnego Oceanu w INSEAD.