Własna firma krok po kroku
Opis
Masz pomysł na firmę i zastanawiasz się, w jaki sposób przejść przez kolejne etapy jej rozwoju, omijając po drodze liczne przeszkody? Jak myśleć strategicznie i jednocześnie działać operacyjnie? Jak pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż? Jak skutecznie reklamować swoje produkty lub usługi? Jak delegować zadania, rozliczać i motywować pracowników? Jak kontrolować finanse i budżet? Pomoże ci w tym książka Grzegorza Krzemienia, przedsiębiorcy, który od lat z sukcesami działa w branżach internetowej i reklamowej.
-> AUTOR w kilku słowach o książce - obejrzyj filmik
Czy to książka tylko dla branży, czy dla całego biznesu?
Kto powinien po nią sięgnąć?
Cenne lekcje z prowadzenia własnego biznesu w Polsce
Autor jest menedżerem z dwudziestoletnim doświadczeniem, które zdobył,
rozwijając jedną z najlepszych na rynku agencji interaktywnych – od
pomysłu do stabilnej i zyskownej organizacji z uporządkowaną strukturą. W
książce dzieli się doświadczeniami, przywołując liczne przykłady i
proponując konkretne rozwiązania. Adresuje je nie tylko do tych, którzy
zaczynają w biznesie, lecz także do działających w nim od lat i
nieustannie mierzących się z rynkowymi wyzwaniami
i dylematami.
O wyjątkowości tej książki stanowią liczne praktyczne wskazówki, a także mocne osadzenie jej w polskich realiach rynkowych. Poza wszystkim zaś Grzegorz Krzemień nie mówi o rozwoju biznesu w kategoriach rychłego sukcesu. Wręcz przeciwnie, zwraca uwagę na mnóstwo problemów oraz na fakt, że nie wszystkim się udaje, a w każdym razie – że sukces niekoniecznie nadchodzi szybko bądź za pierwszym razem.
Wszystko, co z perspektywy osoby zarządzającej jest istotne w rozwoju firmy
Linearna struktura książki oraz podział na poszczególne etapy rozwoju
biznesu ułatwiają nawigację i odnalezienie się we właściwym momencie.
Autor szczegółowo omawia najważniejsze obszary rozwoju firmy w podziale
na takie płaszczyzny jak Biznes i organizacja, Ludzie, Klienci, Ty (jako
właściciel i zarządzający), Marketing oraz Branża. Można książkę czytać
od wybranego fragmentu, który czytelnika interesuje np. ze względu na
etap rozwoju firmy czy też konkretny problem zarządczy lub sprzedażowy.
Dowiesz się z niej, które i w jakim stopniu czynniki wpływające na firmę decydują o jej sukcesie. Jak rozwijać ofertę, uwzględniając trendy oraz zmienne potrzeby klientów, i jak budować z nimi trwałe relacje. Autor podpowiada, jak budować sprawną strukturę, zarządzać ludźmi i motywować ich, a także jak rozwijać kompetencje marketingowe
firmy. Co najważniejsze zaś, wyjaśnia, w jaki sposób w miarę rozwoju
własnego biznesu mierzyć się z problemami oraz odnajdywać w coraz
bardziej złożonych warunkach działania na drodze do budowy stabilnej i
zyskownej firmy.
***
Wiesz, w jaki sposób sukces odnieśli Elon Musk, Mark Zuckerberg,
Steve Jobs, Bill Gates, Larry Page. Czytałeś, jak tworzyli i zarządzali
korporacjami wartymi miliardy dolarów. Wiesz też, jak błysnąć żartem na
pitchu przed inwestorami
z Silicon Valley. I czujesz, że ta wiedza nijak ma się do realiów, w których funkcjonujesz. Ponieważ ty masz firmę
z kilkudziesięcioma tysiącami złotych na firmowym koncie i… nie masz pojęcia, czy zarządzasz nią z sensem. Też tak miałem. Właśnie dlatego powstała ta książka, z myślą o wszystkich, którzy stoją przed dylematami związanymi
z prowadzeniem biznesu w polskich realiach. O wszystkich, którzy mierzą się z problemami na każdym etapie rozwoju firmy.
[fragment]
Grzegorz Krzemień - od 1996 roku związany jest z
branżą marketingu interaktywnego, jeden z jej pionierów w Polsce.
Współtwórca i szef agencji GoldenSubmarine, jednej z największych
spośród niezależnych agencji na rynku.
Firma, której jest prezesem, trzykrotnie uzyskała tytuł Agencji
Interaktywnej Roku – w tym, jako jedyna w Polsce, dwa razy z rzędu (2017
i 2018) – przyznawany na podstawie wyników finansowych oraz badań
satysfakcji klientów. GoldenSubmarine ma na koncie także wyróżnienia
„Zaufanie Roku” („Press”, 2016), „Wynik roku” („Press”, 2017), i
„Partner na Lata”
(„M&MP”, 2016). W 2018 roku Grzegorz Krzemień otrzymał tytuł
Człowieka roku za całokształt dotychczasowych dokonań, przyznany przez
IAB Polska. W roku 2019, otrzymał wyróżnienie AdMan redakcji magazynu
„Press”.
Jest przewodniczącym Branżowej Rady ds. Kompetencji certyfikatu Dimaq. Współautor podręcznika „E-marketing” (2018) oraz autor poradnika menedżera „Serwis firmowy” (2009).